Val Fiscalina – Tre Cime Lavaredo

Słynne Tre Cime Lavaredo od północnej strony widziałem już w tamtym roku. Wjechałem wtedy płatną drogą pod schronisko Auronzo. W tym roku postanowiłem dojść od północnej strony, przez Dolinę Fiscalina. Jadąc samochodem trzeba odbić z głównej drogi w miasteczku Moos i jechać aż do końca drogi. Po prawej stronie jest płatny parking. Jak dobrze pamiętam 3 euro za cały dzień. Wbrew temu co pisze Tkaczyk w swoim przewodniku nie jest on pod hotelem Dolomitenhof. Pod hotelem jest parking dla gości hotelowych na który nie można wjechać. Ruszam.
Sama Val Fiscialina jest piękna. A dokładniej dobrze widoczne strzeliste szczyty.
Początkowo dość długi odcinek po płaskim. Dnem doliny. Po czym łatwe podejście i dochodzimy do schroniska Fondovalle.
Idziemy dalej prosto, przez las, w górę doliny Val Sassovecchio (Altensteintal). Ścieżka szybko dochodzi do rozwidlenia szlaków 102 i 103. Dziś wybieram 102 (wrócę 103). Mozolnie w górę. Początkowo przez las. Widoki są raczej słabe. Las zmienia się w kosedrzewinę, kosodrzewina w łaki. Powoli odsłaniają się widoki na Croda Piani i pozostawione w tyle Cima Una i Croda Fiscialina (na ten szczyt dziś wejdę). Wyżej pojawia się wierzchołek Torre Toblin, wierzchołki Tre Cime i czerwony dach schroniska Locatelli (Tre Cime). Całe to podejście nie jest trudne i wbrew temu co pisze Tkaczyk nie zajmuje 3h30. W zależności od tempa 2h-2.5h od parkingu. Odcinek od schroniska Fondovalle wygląda tak:

Jeszcze kawałeczek i dojdziemy do przełęczy Forc. Toblin na której stoi schronisko Locatelli (Tre Cime) i w całej okazałości zobaczymy północne ściany Tre Cime. Nie mniej jednak stąd widok też jest fajny